Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.10.2006 16:56 - Науката Кабала - истина и предрасъдъци...
Автор: strianakiev Категория: Технологии   
Прочетен: 8715 Коментари: 21 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

КАБАЛА е метод, път за разкриването на Твореца от създанията, намиращи се в този свят. КАБАЛА от думата " Лекабел " е пътят на живеещите в този свят да получат цялото онова безкрайно наслаждение, за което е създадено Творението.

ЧУВСТВОТО ЗА БЛИЖНИЯ е развито само у човека. То дава на човека и чувството на завист, чувството на болка за другия, чувството за срам и чувството за духовно извисяване. Чрез това чувство ние можем по пътя на неговото развитие да достигнем до усещането на Създателя.

Чувство за Създателя е възможността да усещаме Създателя, така както усещаме ближния. Говори се, че Моше е говорил със Създателя " лице в лице ".Това е чувството за абсолютното познаване на Твореца до такава степента на близост, както при общуване с другар.

КРАЯ НА ДЕЙСТВИЯТА се определя от замисъла на Твореца, както човек който си строи дом първо си съставя план и спецификации. Всички негови действия се определят от известната му крайна цел, която я знае от по-рано. Така и след изясняването на крайната цел на творението ние разбираме, че всичко което е създал Твореца и пътищата на управлението му преследват тази крайна цел, а тя е в постепенното развитие на човечеството до способността му да го усеща, както усеща създанията в нашия свят.

ОТДОЛУ НАГОРЕ е пътят на постепенното постигане на духовното. Състои се от развиване на човека до състояние да чувства другия като себе си и след това до състояние да чувства духовните обекти както материалните и т.н. до най-висшите техни степени, тоест до самия Създател.

ОТГОРЕ НАДОЛУ е порядъкът на сътворението на световете: духовните и нашият краен материален свят.

ОТДОЛУ НАГОРЕ е редът по който човекът трябва да постигне Създателя, вървейки по същите тези степени, по които е ставало създаването " отгоре на долу ", т.е. по готов път и постигайки по-висшите степени, така се разкриват и съответстващите им по-нисши в цялата им пълнота. Физическото изпълнение на законите на Творението е необходимо условие за духовното развитие, тъйкато изпълнителя пребивава в нашия физически свят.

ДУХОВНОТО ИЗПЪЛНЕНИЕ на законите на Твореца - физическото им изпълнение се явява само необходимо условие, подготовка за духовното изпълнение. Необходима е мисъл, желание на изпълнителя да ги изпълнява за да достигне целите на Творението, само тогава изпълнението на законите са инструмент, средство за духовното усъвършенстване и както е казано от Твореца: "Аз съм създал във вас неизменни желания и в противодействие на тях съм създал и Тора."

ТОРА като средство за духовно самоусъвършенстване се дели на две части:

1. Изучаване на физическото изпълнение на законите.

1. Изучаване на тяхното духовно изпълнение.

Пътищата на тяхното действие в нашия и в духовните светове и техните последствия. И само чрез обединяване на физическото и духовното изпълнения се постига необходимия резултат. Кабала изучава пътищата на духовното изпълнение и следствието от съвместното изпълнение на двете части. Човекът, който е достигнал в духовното си развитие усещането на духовните светове непосредствено, без четенето на Тора, получава за нея пълна представа, тъй като всичко, за което се разказва в Тора са всъщност законите на световете.

ПЕРИОД НА КАБАЛА от началото на Творението на света до разрушаването на втория Храм, кабалистите открито са се занимавали с Кабала. Всичките духовни сили са се усещали в нашия свят по-явно, нашият контакт с духовните светове е бил по-значителен и тесен, чрез Храма и службите провеждани в него. Но след нравственото падение на обществото ние сме станали недостойни (тоест, различаващи се по свойства) и сме се лишили да чувстваме духовните светове. Затова паднал Храмът и започнал Галут.

Кабалистите продължили тайно да се занимават с Кабала, закривайки достъпът до нея за " недостойните ". Но, както е казано в книгата "Зоар" от раби Шимон: "Желанието на Твореца е било да не се открива мъдростта Му на света, но когато светът започне да се приближава към дните на Машиах, даже и на децата ще бъдат открити Неговите тайни и ще могат да предвиждат и изучават бъдещето и ще се разкрие Той на всички (Зоар, Ваира )."

Рав Шимон бар Йохай е бил последния от кабалистите от до галутния период и затова получил разрешение свише да напише книгата " Зоар ". Почти 15 века Кабала е била под забрана докато не се появил кабалиста Ари, постигнал цялата Кабала и ни е разкрил " Зоар ", благодарение на своите трудове: " И в 600-те години на шестото хилядолетие ще се отворят нагоре вратите на мъдростта и нейните източници надолу ". (Зоар, Ваира) А кабалиста Авраам Азулай (второто поколение след раби Шимон) е намерил в старинни ( относно неговия период ) ръкописи, че от 5300 година от сътворението на света ще могат да се занимават с Кабала всички открито и възрастни и деца и благодарение на това ще дойде Машиах. Признак, че ние се намираме в края на дните на света е появяването в наше време на великият кабалист раби Ашлаг, който е разяснил цялата Кабала на разбираем за нас език.

ОСОБЕНОСТТА НА КАБАЛА, КАТО НАУКА е в това, че тя включва в себе си всички знания за нашия свят, тоест всички науки в цялата им пълнота като съставляващи, тъй като тя изучава корените на нашия свят, от които той се появил и се управлява.

ДУШАТА е чувстването от всекиго на своето " Аз ". Дели се на: нашето тяло и силата която го оживява (животинската душа) и силата на влечението към духовното ( духовната, божествена душа ), тя отсъства практически в духовно неразвития човек. Тялото на човека и неговата "животинска" душа са продукти на нашия свят и са достатъчни чрез органите и чувствата за опознаването му. Развивайки духовната душа (по пътя на борбата с " Аза ", егоизма) човекът получава способността да усеща извън своето " Аз ". Духовното, алтруистичното възниква след отричането на " Аза ", егоистичното и по такъв начин започва да чувства отвън по-висши, духовни колебания, докато развие своята духовна душа от "точката" до нейните пълни размери.

ВЪТРЕШНАТА СЪЩНОСТ НА КАБАЛА по своето вътрешно съдържание Кабала не е наука, а е светлина на Създателя, изходяща от него и по определени закони идваща до нас.

ЗАКОНЪТ НА КЛОНИТЕ както се казва в Кабала "Ако няма зрънце отдолу, то не би го имало отгоре и неговия ангел, тоест силата тласкаща го към растеж и развитие. Всички светове са подобни един на друг, разликата е само в материала (колкото по-висш е светът, толкова "по-чиста" е неговата материя ), от който те са създадени, но законите на техните действия и форми са еднакви и всеки следващ се явява точно копие клон от предходния корен. Населяващите определен свят са способни да чувстват само в неговите предели, тъй като органите на чувствата възприемат само материала на този свят. Само на човека е дадена възможността да постигне едновременно всичките светове.

ЕЗИКЪТ НА КЛОНИТЕ. Населяващите определен свят имат общи усещания във възприемането на предметите на техния свят и по такъв начин е възможен обмен на чувствата чрез техните словесни обозначения. За произхождащото в другите светове може да се съобщи, употребявайки същия този език, но подразбирайки, че става дума за предметите на другия свят, съответстващ като копие на нашия свят. На такъв език е написана Тора.

СТЕПЕНИ НА ПОСТИЖЕНИЯ са последователните нива на усещане на Твореца, представляващи стълба тръгваща от нашия свят нагоре. Най-нисшата степен на тази стълба се нарича " Махсом ". Тя дотолкова скрива от човека всичките духовни сили, че съвършено му липсва всякакво усещане за тях и затова източникът на живота и неговата цел той се опитва да намери в своя свят.

СВЕТЛИНАТА В ДУХОВНИТЕ СВЕТОВЕ е предаване на информация, чувства и наслаждения. Тя се осъществява посредством разпространяването, или изчезването на духовната субстанция наричана светлина (по аналогия със светлината в нашия свят, даваща живот, топлина и т.н., или светлината на мисълта, прояснението и просветлението)

ПРАВО НА СЪЩЕСТВУВАНЕ Всяко нещо в нашия свят добро или лошо, даже и най-вредното има право на съществуване. Но на нас хората е предоставена възможността за изправление и подобрение. Няма нищо излишно и ненужно. Всичко е за благото на човека в прекия смисъл на "добрите неща", или на "лошите", за да може изправяйки себе си да неутрализира тяхното вредно въздействие.

ПОПРАВЯЕНЕТО Създателят не е завършил създаването на нашия свят. Неговото завършване до съвършенството изцяло е възложено на нас. Както е горчив плодът в периода преди съзряване, такъв и ние го виждаме нашия свят. Неговото изправление е нашата задача и цел. Възнаграждението е наслаждението (вкусът на узрелия плод ). По наши сили (човешките) е да влияем само на самите себе си и на нищо външно. Затова изправлението е възможно само чрез самоусъвършенстването на всекиго.

ДВАТА ПЪТЯ НА ИЗПРАВЯНЕТО. Пътят на приемането и духовните закони на Тора за изпълнение от всекиго се нарича пътят на Тора. Той се явява предпочитан и от страна на Твореца, тъй като Неговата цел е да доставя радост на творенията във всички стадии на тяхното съществуване (горчивината на плода в такъв случай ние не я чувстваме). Пътят на страданията е пътят на пробите и грешките в течение на определеното време (6000 години) все едно цялото човечество ще достигне до необходимостта от изпълняване на законите на Творението.

КАБАЛИСТ е всеки от нашия свят, който по пътя на изучаването и изпълнението на законите на Тора във физически и особено в техния духовен смисъл, достига чувстването на Твореца и Неговите действия и развива себе си духовно (по пътя на изучаването на Кабала) дотолкова, че самият той става част от духовните светове по пътя на духовното съответствие с тях и със всички произтичащи последствия.

ЗАПОВЕДТА Е СВЕЩ, А ТОРА Е СВЕТЛИНА. Има два стадия на изпълняване на законите на Тора. Първият е възпитателният, когато човек се привиква автоматически да изпълнява задължителните за него 613 заповеди, и изучава условията за тяхното точно физическо изпълнение. Всяка от 613 заповеди има своя, свойствена й духовна степен, светлина от Създателя, носеща наслаждение и възприемаща се съответно от една от 613 части от душата на човека. Когато човек достига духовното ниво на заповедите, получава от всяка съответстващото й наслаждение, тоест изпълняват се в истинския смисъл законите на Създателя, да се наслади с живот ( Тора в такъв случай се нарича живот ). Заповедите от 1-ия стадий на изпълнение се явяват само необходим промеждутъчен орган.

7 заповеди-закони, задължителни за гоите:

1. Да вярва само в един, описания в Тора Създател. 2. Забрана да благодари на Създателя, тоест той (човекът, използващ своето желание да получава) се намира в абсолютно отдалечаване от Създателя. 3. Забраната да убива. 4. Забраната да съжителства. 5. Забраната да краде. 6. Забраната да яде част от живо създание.

7. Задължения да създава съдилища на справедливостта .(създаване на съдебно-изпълнителна власт)

Богат е този, който е доволен от своята част. Желанието ни да се насладим, да получим е безкрайно и в нашия физически свят е невъзможно да го изпълним. Единствения път да го удовлетворим е чрез грижите за другите. Пример: когато ние съветваме, или желаем нещо хубаво на нашите деца в бъдещето, то ние им пожелаваме спокоен дом, работа, добри деца, а не големи богатства, борби, съблазни, в които сме затънали самите ние, защото, съветвайки ги, гледаме обективно, а самите ние се намираме под властта на желанието да получаваме.

ПОСТИЖЕНИЕ по пътя на вътрешната работа над себе си, чрез изучаването на характера и свойствата на духовните обекти. Необходимо е да предупредим, че става дума не за психологическите чувствания от типа на "полетът", на фантазиите и внушенията, а за действителния подем в свят чийто материал е духовен, тоест е по-висш и няма никаква връзка с човешката психика.

НАСЛАЖДЕНИЕТО е възможно само, ако има желание и стремеж. Желанието е възможно при условие, че наслаждението е известно. Стремежът е възможен само при отсъствие на наслаждение в дадения момент. Който бездейства не се наслаждава от това, който не излиза от затвора не се наслаждава на свободата, здравето може да оцени само болният. И желанието и стремежа ние получаваме от Твореца. Единственото, създадено в Творението е чувството за недостатък което липсва в Твореца. Колкото е по-развит човекът, толкова по-голямо е това чувство у него. При децата и необразованите хора то е твърде ограничено.

Истинският човек иска целия свят и така е до последния му ден, а мъдрият желае не само нашия свят, но и всички други светове. Има поговорка в Тора "Богат е този, който се удовлетворява с това което притежава и говори за пътищата за изправление, а не за големината на желанията си." Желанието и стремежът заедно се наричат в Кабала кли (съсъд). А пък самото наслаждение ор (светлина) то излиза от Твореца.

ЧУВСТВОТО ЗА НАСЛАЖДЕНИЕ. Светлината влиза в съсъда (усеща се от съсъда) в зависимост от съответствието на свойствата на съсъда и на светлината. Колкото са по-близки тези свойства, тоест колкото по-голяма е способността на съсъда положително да влияе, да обича, да се радва, и колкото по-малко е в него желанието да се наслаждава, толкова по-близо той е към светлината и толкова по-голямо количество светлина той усеща и се наслаждава.

Да се почувства, или не Твореца (или светлината, което е едно и също) зависи единствено от нашата (тъй като всеки от нас е съсъд) близост (съответствия на свойствата) към Него. Докато в съсъда има макар и незначително желание да влияе ( тоест да мисли, да страда за другите, да ги обича, да им помага и да пренебрегва своите желания ), той се намира (усеща) в духовните светове (в някой от тях в зависимост от неговите свойства ).

А когато желанието да влияе секне в него, се счита, че той се намира (усеща) в нашия свят, както всеки от нас сега. Подобен съсъд се нарича тялото на човека и неговото единствено желание е да се грижи само за себе си. Ние даже не си представяме възможността съвършено безвъзмездно да направим нещо за другиго. А който счита, че това не е така, трябва да се заеме да си направи един точен анализ на себе си и чувства си, което се нарича на езика на Кабала акарат ра (осъзнаване на злото ).

СЪВЪРШЕНСТВОТО НА СЪЩНОСТТА Съсъдът (кли) е създаден от светлината, така че в съсъдът съществуват желания за всички наслаждения, съществуващи в света. В резултат на съкращения и разделения на съсъда са се образували отделни съсъди всеки, от който се премества от едно положение (в света) в друго, довеждайки до разделение ( смърт ). Задачата на всекиго е: бидейки в този свят да приведе себе си, тоест съсъда в състояние на близост по свойствата на светлината и да получи съответстващата му порция светлина и след това да се съедини отново с останалите съсъди (душите) в единен съсъд, изцяло напълнен със светлина ( наслаждение ). Това бъдещо състояние се нарича Гмар тикун ( край на изправлението ). По такъв начин е ясно, че единствената разлика между хората е във величината на техните желания и е разбираема заповедта за забрана на духовното насилие и убийството.

Изучавайки свойствата на духовните съсъди, изучаващият техния материален съсъд човек предизвиква в себе си желание да им бъде подобен и тъй като желанието в духовния свят е и действие, то постепенно, изменяйки се, той позволява на светлината да влезе в неговия съсъд. Светлината пък, намирайки се вътре в съсъда го очиства (подобрява го) тъй като свойството на светлината е да влияе и с това свойство той постепенно изменя свойството на съсъда.

ЦИМЦУМ АЛЕФ е забрана, обет, приет върху себе си, от първия, общия духовен съсъд веднага след неговото появяване. Състои се в това, че макар от страна на Твореца да съществува единствено желание да наслади съсъда, последният е приел за себе си условието да не се наслаждава заради себе си, а заради Твореца. Изменяйки по такъв начин само мисълта си, а не самото действие. Тоест съсъдът получава светлина не защото той иска това, а защото това го желае Твореца. Затова и нашата цел е в достигането на желанията да се насладим да искаме да се насладим, тъй като това го желае Твореца.

УСЕЩАНЕТО е свойството да се реагира на присъствието, или на отсъствието на светлината, даже в нейните безкрайно малки пропорции. Човекът и целият му живот са само цикли от всевъзможни усещания. Обикновено за човека не е толкова важно от какво се наслаждава, но без наслаждения той не е в състояние да живее. Почестите, славата, парите в банката му дават само чувството, усещането, че това е важно за човека. Нашето постоянно състояние зависи само от настроението и възприемането на обкръжаващия свят, независимо от състоянието на този свят, т.е. важен е не самият свят, а как ние го възприемаме. Всички наши усещания не са продукт на вътрешния живот на организма и влиянието на обкръжаващата ни среда. Техен източник е самият Творец, тъй като всяко наше усещане е наличие на светлина, или нейното отсъствие.

Човекът чувства, или себе си, или Твореца в зависимост от нравственото си състояние. И чувствайки само себе си може само да вярва, че Творецът съществува и му въздейства. Както е казано в Тора, не съществува в света нищо, освен Твореца, а това, че ние усещаме себе си като независими и даже единствено съществуващи е само в резултат на духовното ни несъответствие и на отдалечаването ни от Създателя. Според степента на унищожаване на своето " Аз ", се започва да се усеща Твореца до пълното усещане, че съществува само Той, а ние сме негови неотменими части.

НАМЕРЕНИЕ (КАВАНА) е главното във всяко действие на човека, тъй като в духовния свят мисълта това е действие. Да и в нашия материален свят на действията това е така: един удря с нож другиго с цел да му навреди и да го накаже, друг удря с нож с цел да лекува (правейки рана, той върши операция) и получава възнаграждение. Същото е и в Тора: за умишлено убийство е смъртното наказание, а за неумишлено възмездието за загубата е изгнание.

Ако се произнася решение в съответствие с абсолютните закони на духовните светове, то наказанието (духовното) е длъжно да следва всяка лоша мисъл на човека. Така става и в действителност. Нашето настроение и самочувствие зависят само от посоката на мислите ни, а не от тежестта, или особеностите на работата ни и материалното ни състояние. Необходимо е да отбележим, че човек е властен само над своите физически действия, чувствата си той е в състояние да измени само чрез духовния свят. Затова такова голямо значение има молитвата и всяко обръщение даже и без думи от сърце към източника на всичко съществуващо Твореца, пред когото всички сме равни и желани.



Тагове:   науката,


Гласувай:
1



Следващ постинг

1. sunflower - Добре дошли, г-н Янакиев!!!!
30.10.2006 17:05
Радвам се на появата на Вашия блог за науката Кабала. :)
цитирай
2. starlight - странно
30.10.2006 17:23
странно що тогава Творецът в един негов фундаментален труд изрично е посочил, че такива работи са мерзост.

Иначе кабалата е толкова наука, колкото и реденето на боб.
цитирай
3. анонимен - внимание!
30.10.2006 17:57
Юдеи !
цитирай
4. amrak - Добре дошъл сте :))
31.10.2006 00:43
привет и от мен..
дам.. и юде, нещо готино задава се на небосвода зародила нова се идею ;)
цитирай
5. анонимен - отживелици, лъхащи на мухъл и схоластика
31.10.2006 10:42
отживелици, лъхащи на мухъл и схоластика
и като мистика, и като настояща духовна реалност..., и е ясно, че няма никакво присъствие в пътя на бъдещото човечество.
А те юдеите разпънаха Иисус и още чакали да дойдел някакъв месия... а когато беше при тях, е те точно заради тая наукообразна и с претенции кабала - знаем какво е станало.
цитирай
6. ady - Добре дошъл
31.10.2006 11:52
и от мен г-н Янакиев:)))))
цитирай
7. анонимен - Опит за отговор..но само на тези които имат доблест..
31.10.2006 14:47
Благодаря Ви за пожеланията: sunflouer; ady; amrak; starlight;. Особенно се чувствам задължен да благодаря на "анонимен" за хубавите поводи, които ми дава за разговор. Няма да отговарям на хора, които нямат истински интерес към тази наука а с публикациите си искат да покажат, колко са наясно със света в който живеят. Те просто нямат нужда от моите отговори. Благодаря Ви.
цитирай
8. strianakiev - За Твореца и неговия "фундаментален труд"...
31.10.2006 15:54
Привет starlight ! За Твореца..и неговия фундаментален труд...
Не познавам този труд и съм много заинтригуван да науча, кой е той...
Мойто мнение е че: Ако твореца е създал нещо то това е желанието и то го е създал от нищото. Що се отняся до мерзоста, то това ще да е нещо от нашия човешки "арсенал". Желая Ви приятна вечер.
цитирай
9. strianakiev - Моля изяснете...какво е това Наука..
31.10.2006 16:35
Реденето на боб можеби е повече наука срвнено с астрономията..или да речем философията...Реденето на боб е нещо което отговаря на изискванията на нашия сетивен свят. Има материя и форма..осезава се с нашите сетива..Сравнено с галактиките и социализма и комунизма си е нещо достойно за уважение. Та Науката Кабала се занимава с реални неща а не с абстракции..и то умозрителни. Нима Вие можете сериозно да твърдите, че това което наблюдавате на небосвода е нещо, което съществува извън Вас а не е Вашата реакция на това, което Ви предоставят на входа Вашите сетива?
цитирай
10. strianakiev - Привет Анонимен! Обяснете ми моля ...
31.10.2006 17:50
Привет Анонимен! Обяснете ми моля какво разбирате под думата Юдеи? Традиционно се разбира хора, които живеят на територията на областа Юдея. Ако влагате друг смисъл например евреи то няма да сте точен. Ако имате поглед върху Стария завет то не може да не вие направило впечатление че тази дума не се среща в нито една от книгите. Ако е Ваше мнението, че от Кабала лъха на мухал и схоластика то Вие сте чели книги различни от тези които аз съм чел. Ако лъха на мухъл и схоластика, то това не е Кабала...уверявам Ви и на подобно ухание могат да се радват само хора с особен вкус и предпочитания. Колкото и странно да Ви прозвучи но Кабала е единствената наука, която е предопределена за следващите векове.
.....А те юдеите разпънаха Иисус и още чакали да дойдел някакъв месия... а когато беше при тях, е те точно заради тая наукообразна и с претенции кабала - знаем какво е станало....
От този текст разбирма, че не сте наясно дори и с Новия завет. Думата "месия" буквално преведена от иврит означава "спасител". Традиционния юдаизъм, както и канонизираното Христианство действително говори за спасяване но това не са думи на Христос.. Кабала твърди нещо съвсем различно..а именно спасението е индивидуално постижение на всеки човек. Твореца създава постоянно условия за това спасение, но ние не сме настроени на тази вълна...да ни спасяват. Ние се чувстваме добре и не желаем промяна. Ако за момент си представим, че се появи отнова Исус Христос сред нас и ни призове да се грижим за ближния си а не за себе си, вярвайте ми, че ние отново ще го разпънем. Това е несправедливо ще кажем ние..редно е всеки да се грижи за себе си ..и един кръгъл идиот Георги Димитров дълги години размахва крилатат фраза "Който не работи не трябва да яде" а самия той никога не е работил и винаги е бил пиян. Умира от цироза на черния дроб. Хората преди 2000 година разпъват Христос защото той иска "можещите" да се грижат за "неможещите". Как би изглеждал сега подобен призив в съзнанието на "образованите" съвременни хора? Желая Ви приятен ден.
цитирай
11. strianakiev - Привет amrak! Тази идея е много с...
31.10.2006 18:00
Привет amrak! Тази идея е много стара, но не е удобна за тези, които успешно или не много успешно успяваха да управляват света. Но от 1995 година, както сам виждате тези 200-300 души вече не са в състояние да налагат решенията си на света. Същите тези хора са принудени да дадът път на тази Наука и днес Кабала е достъпна за всеки човек от децата до дядовците. Вече е ясно, че да е оцелее човечеството е необходимо да се променя човека а не света...Досегашния ни опит да променяме света (другите) без да променяме себе си вече не работи. Желая Ви приятна вечер.
цитирай
12. amrak - Namaste Strianakiev,
04.11.2006 01:15
да, прав сте.. действието е от вътре навън.. без съпротивление.. единение, заявление, проявление.. Приятна вечер и на Вас.
цитирай
13. antony - Кабала
05.11.2006 14:02
Здравейте, г-н Янакиев!
Това, което сте написали е доста дълго, сложно, но и интересно. С удоволствие ще го прочета цялото, за да го коментирам по-обстойно.
Има нещо, което ми направи впечатление още в първият абзац. Бързам да Ви го кажа, защото сигурно има и други освен мен, които знаят иврит.
Кабала означава на български приемна. От там и думата (глагол) Лекабел - приемане. Втората идва от първата, а не обратно.
Поздрави.
Antony
цитирай
14. kuromur - dali ste prav?
19.11.2006 16:55
"Традиционния юдаизъм, както и канонизираното Христианство действително говори за спасяване но това не са думи на Христос.. Кабала твърди нещо съвсем различно..а именно спасението е индивидуално постижение на всеки човек. Твореца създава постоянно условия за това спасение, но ние не сме настроени на тази вълна...да ни спасяват"

A Koi kaza: " Az sym i pytq i istinata i jivota(ve4niq jivot= spasenieto). Nikoi ne e dohodil pri Otca osven chrez Mene! Da! Tvyrdite 4e 4ovek trqbva da e distanciran ot Boga- edinstveniq, koito iska tova e Satanata. Beshe li distanciran Moisei ot Boga? Ima samo 4e edna malka razlika- v Stariq Zavet Duha be6e ne za postoqnno v Bojiite hora, dokato sled petdesqtnica, vleze da jivee v syrcata na vqrvashtite. Ne distanciqta, a blizostta s Tvoreca e vajna! Idolopoklonstvoto- tova e mnogo tejko ne6to, dopisvaneto na Bibliqta- oshte po- tejko- pro4etete kraq na Otkrovenie
цитирай
15. strianakiev - Ако желаете да обсъдим религиозни проблеми..не възразявам но тук е поставена друга тема..
19.11.2006 22:31
Кабала не се занимава с религиозни проблеми. Тя е наука за постигане на духовния свят.
цитирай
16. monito - г-н Янакиев - вие изглежда сте прав!!!
27.12.2006 12:32
Това което вие пишете ми звучи най-близко до истината в сравнение с всички останали науки!

Видяхте ли българската страница на международната кабалистична академия - http://www.kabbalah.info/bulg?

Мони
цитирай
17. strianakiev - Привет уважаеми monito!
27.12.2006 17:59
Видях го той стои там от няколко години...аз сам го правил...интересно ми е какво мислите Вие..и разбрахте ли нещо от материалите поместени там? Моля споделете Вашите впечатления...
цитирай
18. monito - г-н Янакиев
27.12.2006 22:08
Ами тук таме разбрах по нещо, но най вече разбрах че колкото повече ми се струва че разбирам, толкова по малко разбирам в действителност. А освен това тези текстове ме карат да се чувствам пълен егоист, а пък аз си мислех че сам едва ли не праведник. Да не би действително да ние всички да сме такива, само че не го осъзнаваме? А ако действително е така, какво предлагате???

Мони
цитирай
19. strianakiev - Привет уважаеми monito!
30.12.2006 08:44
Ако човек е егоист и това е неговата природа, както е в нашия случай, то действията от наша страна в посока "премахване на егоизма" са лишени от всякакъв смисъл. Не е възможно лъвът да не яде месо а агнето да не яде трева, а да яде месо...Но за човека има изход...и той се казва намерение...Моето предложение е да променим намерението с което реализираме желанията си.
цитирай
20. ssatik - Не разбирам защо трябва да се връщаме в средновековието или много по-назад във времето?!
14.12.2008 08:56
С какво не Ви харесва днешната наука ,уважаеми strianakiev, може би с това че в нея малко се говори за Създателя, и всичко се проверява...нищо не се приема на доверие. Или може би с това, че стана твърде сложна и малко е трудно да се навлезе достатъчно дълбоко за да се усети нейната красота. Вероятно това е причината да се приема с възторг нещо което има само историческа стойност.
цитирай
21. evanjelina - Благодаря !
29.07.2009 17:25
Благодаря Ви ,г-н Стрианакиев! Статията ви е отлично изразено обяснение на нещо което за повечето от нас е много сложно.Имам въпрос към вас и отговора му от просветлен човек като Вас е важен: какво мислите за Звучащата Кабала ?
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: strianakiev
Категория: Технологии
Прочетен: 1010279
Постинги: 388
Коментари: 403
Гласове: 6736
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930