(Продължение)
От гледната точка на девойката, доколкото тя може да съди по своите усещания, на нейната майка е по-тежко да работи с живо бебе и при това не получава никакво наслаждение (какво наслаждение можеш да получиш от живо бебе – та то не е кукла! Вероятно в бъдещия свят за това тя ще бъде възнаградена. Аз искам да се насладя в този свят и за това си играя с кукла!).
Така смята момиченцето и не може да не се съгласим с нея, защото тя още не дорасла до такова състояние в което да може да намира наслада в истинските предмети, а не да го намира в играчките т.е. в лъжливи не истински обекти.
Всички ние се стремим само към наслаждението излизащо от Твореца. И всички можем да желаем само него и само в това можем да усещаме живота.
И с това ние не се различаваме от нашите души нито до тяхното слизане в нашия свят и обличането им в нашите тела, нито след всички кръгообороти на душите ни, когато всички ще се върнем при Твореца.
Такива, желаещи да се насладят на изхождащата от Него светлина сме създадени ние и това не трябва да бъде променяно пък и не трябва! Всичко, което се иска от нас, това за което ние създал Твореца, е за да сменим външната обвивка на нашите наслаждения, да сменим куклата с живо бебе и действително да се насладим!
Колкото повече човека получава наслаждения от притежаването на каквото и да било, толкова повече той го цени. А колкото повече го цени, толкова повече се страхува да не го загуби. Как може човека да стигне до осъзнаването и усещането на важността на духовното, ако той никога не го е усещал?
То идва при него в следствие на неговите усилия, когато той се намира в духовна опустошеност, когато той преживява, че е крайно отдалечен от Твореца, че няма никакво усещане за величието на духовното и не е в състояние да се промени.
Известно е, че ако човека има лична заинтересованост за нещо, той вече по никакъв начин не можем да съди обективно за това, което е свързано с този обект. Поради това, ако кажем на човека направо, че той се държи неправилно, той никога няма да се съгласи с това, защото на него му е по удобно и защото той е уверен, че постъпва правилно.
Ако обаче той приеме задължението да постъпва, както му казват, то той постепенно открива, че истината не е в предишните му постъпки и мисли, а в това, което го съветват. Този принцип се нарича “направи, а след това разбери”.
Целта на Твореца е да наслади творението, каквото се явяваме само ние, а всичко останало, което е създадено от Него има спомагателна цел. Поради това, ако човека не е почувствал съвършенството в наслаждението и може да открие в него (по качество, степен, през известно време и така нататък) какъвто и да е недостатък, това е признак за това, че той още не е дошъл до целта на творението.
Но за да се получи наслаждение, а това означава да се достигне целта на творението, е необходимо преди всичко да се поправи своето желание за наслаждение, защото така желае Твореца. При това човека не е длъжен да се грижи за получаване на наслаждение, тъй като си струва да поправи себе си, той веднага ще усети ; той трябва да мисли само за това, как да поправи себе си.
Това е подобно на това, когато човека, който желае да си купи жилище, не трябва да мисли, как той да го получи, а трябва да мисли, как ще го плати, как ще заработи толкова пари и когато той вече разполага с тях, жилището ще бъде негово. Поради това всички усилия трябва да бъдат насочени не към жилището, а към парите.
Така е и при постигане на духовното, всички усилия трябва да бъдат насочени върху създаване на условия за получаване на светлина, а не на самата светлина, т.е. на създаване на алтруистични мисли и желания и тогава духовното наслаждение веднага ще се почувства.
Ползата от прогреса на човечеството се заключава в това, че въпреки че човечеството постоянно греши и като че ли не се учи от собствените си грешки, процеса на натрупване на страданията се реализира във вечната душа, а не в тлените тела.
По този начин нито едно страдание не пропада и в някой от кръгооборотите в този свят ще доведе до осъзнаване на необходимостта да се търси път на избавление от страданията в духовното въздигане.
Висшите духовни светове е справедливо да се наричат относно нас антисветове, доколкото в нашия свят всички закони на природата са построени на основата на егоизма, стремежа да се завладява и взима, а природата на висшите светове е абсолютния алтруизъм, стремежа да се отдава и вярва.
И доколкото са противоположни тези два полюса на духовната и материална природа, че между тях не е възможно никакво подобие, и всички наши опити да си представим, какво става там, в духовния свят в никакъв случай няма да ни дадат ни най малка представа.
Само заменяйки желанията на сърцето “да взима” с желанието да “дава”и желанието на ума от това да “разбира” с това да “вярва”, - въпреки ума може да постигне духовното усещане.
(Следва)
Връщам Ви малко назад имахте постинги за преодоляване на страха . Останаха недоразвити един или два от видовете страх ако не греша . Тези статии са много полезни . Впечатлен съм от израза "Страхът ни отдалечава от Твореца" това дава на вярващия много сила и увереност. Но не фанатична за злодеяния а смелост за това че злото е по слабо от Твореца и като негови творения той ни закриля стига само да помолим за това . И вярвайки в неговото съществуване .
Също имам молба , да споделите как виждате мюсюлманския свят през погледа на кабала . Говоря за 1 200 000 000 човешки души и личности . Те също вярват в билията - с малки разлики !!!
2. sunflower
3. Бялото слънце на пустинята
4. Интересни линкове за вярата..каквото и да разбирате под това..
5. Осъдена любов...
6. Блога на Климент..
7. Прекрасни снимки - Голям майстор.
8. Един ненадминат талант на словото
9. Borsi
10. Босия Николай Колев
11. Един оцелял мислещ човек
12. Много интересен сайт за специалисти.