Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.11.2006 12:16 - Появата на човека - Еволюция на познанието
Автор: strianakiev Категория: Технологии   
Прочетен: 7959 Коментари: 25 Гласове:
1



Раждайки се, живота от нежива природа преминава на растително ниво, по-късно на животинско и в резултат се появява човек, обаче това съвсем не означава, че от неживата природа са възникнали растенията, от тях животни, а от животните човек.

Този процес може да се обясни с езика на Кабала,  по следния начин. Висшето ниво вика за живот решимо. Сфира Кетер извиква за живот сфира Хохма. При това Кетер не става Хохма, прекратявайки съществуването си в качеството си Кетер. Раждайки се от Кетер, Хохма е сфира от съвършено друг тип, друг вид, друга природа.

Но сфира Хохма намира ли се  в сфира Кетер до раждането си? Ако не, то се получава, че Кетер поражда Хохма от нищото? В Кетер има зародиш, първия стадии (бхина Алеф) на Сфира Хохма,  и затова тя не не се появява от нищото.

Дарвин е считал, че от минерала може да се получи растение, от растението животно, а от животното човек. Практиката обаче показва, че това не може да стане. Но неживата природа се развива вътре в себе си и предизвиква поява на гени, формиращи растителната природа. Растителната природа, развивайки се предизвиква възникване на информационни гени, решимо – следващото природно ниво.

Но предшестващото ниво не става следващо в резултат на собственото си развитие. Решимо “бет-гимел” (второ-трето) не може да стане решимо “алеф-шореш” (нула-първо). То може само да се анулира или обратно, да окаже такова въздействие което да извика към живот следващото решимо (но само да го извика към живот!). Следващото решимо вече го има в наличие.

Всички решимо се намират в света на Безкрайността, в точката, наричана “еш ми айн” (нещо от нищото), която произлиза от Твореца. Целия процес на развитие отгоре-надолу и от долу-нагоре, представлява реализация на тези решимо, намиращи се в тази точка. По такъв начин, неживата природа извиква към живот растителната по-нататък се пробужда животинската степен, а после и човек.

Закон за “отрицание на отрицанието”

Предишната степен, чрез своята завършеност извиква за живот следващото, по-развито ниво, което съществува вътре в нея в режим на очакване. По такъв начин, появата на решимо – това е изход от заложеното в корена. В корена е заложено всичко и по-нататъшния процес се явява само реализация на това, което вече съществува в него.

Следващата степен възниква, когато предишната напълно е изчерпала себе си, проявявайки се като абсолютно зло, нещо ненужно и вредно. Този процес, всъщност се описва от известният ни закон за “отрицание на отрицанието”. Отделянето от предишната степен води до поява на следващата. Но следващата степен не се явява пряко, породена от предната, която вече не съществува, а се явява производна на съвършено друг ген. Пълното завършване на предишната степен служи само като сигнал за начало за развитие на следващата.

По такъв начин, раждането на човека е предшествано от съществуването на маймуната и в определен смисъл може да се каже, че човек е произлязъл от нея, разбирайки, че развитието на маймуната е дало тласък за появата на човека. Външно логически и исторически, човек се е развил след развитието на маймуната и е произлязла от съвършено друго решимо. Само външно, в историческа последователност изглежда, че от маймуната е се е породил човек.

Така е и във висшите сили – още до тяхното слизане до нивото на нашия свят и материализацията им в обектите става следното: Кетер ражда Хохма. Как той може да роди Хохма? В него се проявява съвършено друго решимо, което вече е заложено вътре и което чрез определено количество действия е длъжно да се роди. По такъв начин физическия обект става носител на новия тип решимо.

Раждайки се, живота от нежива природа преминава на растително ниво, по-късно на животинско и в резултат се появява човек, обаче това съвсем не означава, че от неживата природа са възникнали растенията, от тях животни, а от животните човек.

Този процес може да се обясни с езика на Кабала,  по следния начин. Висшето ниво вика за живот решимо. Сфира Кетер извиква за живот сфира Хохма. При това Кетер не става Хохма, прекратявайки съществуването си в качеството си Кетер. Раждайки се от Кетер, Хохма е сфира от съвършено друг тип, друг вид, друга природа.

Но сфира Хохма намира ли се  в сфира Кетер до раждането си? Ако не, то се получава, че Кетер поражда Хохма от нищото? В Кетер има зародиш, първия стадии (бхина Алеф) на Сфира Хохма,  и затова тя не не се появява от нищото.

Дарвин е считал, че от минерала може да се получи растение, от растението животно, а от животното човек. Практиката обаче показва, че това не може да стане. Но неживата природа се развива вътре в себе си и предизвиква поява на гени, формиращи растителната природа. Растителната природа, развивайки се предизвиква възникване на информационни гени, решимо – следващото природно ниво.

Но предшестващото ниво не става следващо в резултат на собственото си развитие. Решимо “бет-гимел” (второ-трето) не може да стане решимо “алеф-шореш” (нула-първо). То може само да се анулира или обратно, да окаже такова въздействие което да извика към живот следващото решимо (но само да го извика към живот!). Следващото решимо вече го има в наличие.

Всички решимо се намират в света на Безкрайността, в точката, наричана “еш ми айн” (нещо от нищото), която произлиза от Твореца. Целия процес на развитие отгоре-надолу и от долу-нагоре, представлява реализация на тези решимо, намиращи се в тази точка. По такъв начин, неживата природа извиква към живот растителната по-нататък се пробужда животинската степен, а после и човек.

Закон за “отрицание на отрицанието”

Предишната степен, чрез своята завършеност извиква за живот следващото, по-развито ниво, което съществува вътре в нея в режим на очакване. По такъв начин, появата на решимо – това е изход от заложеното в корена. В корена е заложено всичко и по-нататъшния процес се явява само реализация на това, което вече съществува в него.

Следващата степен възниква, когато предишната напълно е изчерпала себе си, проявявайки се като абсолютно зло, нещо ненужно и вредно. Този процес, всъщност се описва от известният ни закон за “отрицание на отрицанието”. Отделянето от предишната степен води до поява на следващата. Но следващата степен не се явява пряко, породена от предната, която вече не съществува, а се явява производна на съвършено друг ген. Пълното завършване на предишната степен служи само като сигнал за начало за развитие на следващата.

По такъв начин, раждането на човека е предшествано от съществуването на маймуната и в определен смисъл може да се каже, че човек е произлязъл от нея, разбирайки, че развитието на маймуната е дало тласък за появата на човека. Външно логически и исторически, човек се е развил след развитието на маймуната и е произлязла от съвършено друго решимо. Само външно, в историческа последователност изглежда, че от маймуната е се е породил човек.

Така е и във висшите сили – още до тяхното слизане до нивото на нашия свят и материализацията им в обектите става следното: Кетер ражда Хохма. Как той може да роди Хохма? В него се проявява съвършено друго решимо, което вече е заложено вътре и което чрез определено количество действия е длъжно да се роди. По такъв начин физическия обект става носител на новия тип решимо.



Тагове:   еволюция,


Гласувай:
1
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. merita - Библията го е описала по простичко. ...
10.12.2006 08:03
Библията го е описала по простичко.Там етапите на еволюцията са логично предадени.Твореца си е знаел работата.Поздрави!
цитирай
2. strianakiev - Привет уважаема Мария!
10.12.2006 18:55
От Вашите постинги се излъчва увереност и вяра в Библията. Не желая в никакъв случай да нарушавам духовното Ви равновесие. Вие имате дарбата да вярвате без да сте усетили това в което вярвате. Уви аз не притежавам тази дарба и за това моят стремеж е да усетя Твореца. Трагедия е да се молиш на нещо, което не осезаваш..винаги се съмняваш, че молитвите не са насочени към когото трябва..и особенно, когато въпреки голямите усилия и молитви няма резултат. Редовете написани в тази тема имат адрес към невярващите хора. Хората, които страда и не се чувстват комфортно в нашия свят..те търсят обекти, които ще им донесат наслади, но виждат, че насладата от поредното тъсене и намиране много бързо изчезва..и не могат да разберат защо. Кабала дава научен отговор, какъв е начина да постигнем обещаното ни от Твореца вечно и безкрайно наслаждение.
Вие казвате, че в Библията са описани по добре етапите на еволюцията. С Ваше разрешение съществуването на Твореца изключва съществуването на еволюцията. Ако обаче ми посочите къде в коя книга и в кои стихове на Библията става дума за еволюцията, бъдете любезна да ми ги посочите, ще Ви бъда безкрайно признателен. От сърце Ви пожелавам здраве и щастие.
цитирай
3. merita - Още в началото на книгата Битие са ...
10.12.2006 22:08
Още в началото на книгата Битие са описани шесте дни на сътворението.Товане са 6 буквални дни.В потвърждение на това в други стихове на библията се казва че за Бог един ден е като 1000 госини и 1000 години като един ден.Това са обаче безпорно етапите на творение като се започне от земята като тяло, премине се прес простора около нея и се продължи със сътворяването на земните твореня - растителни и животински видове-според вида им.Няма как прочитайки първата глава на битие да не се възхитим на научната последователност с която Твореца твори нали?Казвайки Еволюция ,имам предвид последователноста на творението -от низши към висши създания.
Поздрав
цитирай
4. strianakiev - Привет уважаема Мария...
11.12.2006 15:33
Изглежда не успях да Ви обясня, какво Ви помолих и затова повтарям молбата си:
...къде в коя книга и в кои стихове на Библията става дума за еволюцията....
ПЪРВА КНИГА МОИСЕЕВА

БИТИЕ


ГЛАВА 1.

1. В начало Бог сътвори небето и земята.
2. А земята беше безвидна и пуста; тъмнина се разстилаше над бездната, и Дух Божий се носеше над водата.
3. Рече Бог: да бъде светлина. И биде светлина.
4. Видя Бог, че светлината е добро нещо, и отдели Бог светлината от тъмнината.
5. Светлината Бог нарече ден, а тъмнината - нощ. Биде вечер, биде утро - ден един.
6. И рече Бог: да има твърд посред водата, и тя да дели вода от вода. (Тъй и стана.)
7. И създаде Бог твърдта, и отдели водата, що беше под твърдта, от водата над твърдта. Тъй и стана.
8. Твърдта Бог нарече небе. (И видя Бог, че това е добро.) Биде вечер, биде утро - ден втори.
9. И рече Бог: да се събере водата, що е под небето, на едно място, и да се яви суша. Тъй и стана. (Водата под небето се събра на местата си, и се яви суша.)
10. Сушата Бог нарече земя, а събраните води - морета. И видя Бог, че това е добро.
11. И рече Бог: да произведе земята злак, трева, що дава семе (по свой род и подобие), и плодно дърво, що дава според рода си на земята плод, чието семе си е в него. Тъй и стана.
12. И произведе земята злак, трева, що дава семе по свой род (и подобие), и (плодно) дърво, що дава (на земята) плод, чието семе си е в него според рода му. И видя Бог, че това е добро.
13. Биде вечер, биде утро - ден трети.
14. И рече Бог: да бъдат светила на небесната твърд, (за да осветляват земята и) да отделят ден от нощ и да бъдат знакове и за времена, и за дни, и за години;
15. да бъдат те светила на небесната твърд, за да светят на земята. Тъй и стана.
16. И създаде Бог двете големи светила; по-голямото светило да управлява деня, а по-малкото светило да управлява нощта, създаде и звездите;
17. и ги постави Бог на небесната твърд, за да светят на земята,
18. да управляват деня и нощта и да отделят светлина от тъмнина. И видя Бог, че това е добро.
19. Биде вечер, биде утро - ден четвърти.
20. И рече Бог: да произведе водата влечуги, живи души; и птици да полетят над земята по небесната твърд. (Тъй и стана.)
21. И сътвори Бог големи риби и всякакъв вид животни-влечуги, които произведе водата, според рода им, и всякакви пернати птици според рода им. И видя Бог, че това е добро.
22. След това Бог ги благослови и рече: плодете се и множете се и пълнете водите в моретата, и птиците да се множат на земята.
23. Биде вечер, биде утро - ден пети.
24. И рече Бог: да произведе земята живи души според рода им, добитък и гадини, и земни зверове според рода им. Тъй и стана.
25. И създаде Бог земните зверове според рода им, и добитъка според рода му, и всички земни гадове според рода им. И видя Бог, че това е добро.
26. След това рече Бог: да сътворим човек по Наш образ, (и) по Наше подобие; и да господарува над морските риби, и над небесните птици, (и над зверовете) и над добитъка, и над цялата земя, и над всички гадини, които пълзят по земята.
27. И сътвори Бог човека по Свой образ, по Божий образ го сътвори; мъж и жена ги сътвори.
28. И благослови ги Бог, като им рече: плодете се и множете се, пълнете земята и обладайте я и господарувайте над морските риби (и над зверовете), над небесните птици (и над всякакъв добитък, над цялата земя) и над всякакви животни, които пълзят по земята.
29. И рече Бог: ето, давам ви всякаква трева, що дава семе, каквато има по цялата земя, и всякакво дърво, чийто плод е дървесен и дава семе - това ще ви бъде за храна;
30. а на всички земни зверове, на всички небесни птици и на всяка (гадина), която пълзи по земята и има жива душа, дадох за храна всичкия злак тревист. Тъй и стана.
31. И видя Бог всичко, що създаде, и ето, беше твърде добро. Биде вечер, биде утро - ден шести.
Моля посочете къде пише думата еволюция...Аз не успях да открия.
цитирай
5. merita - да
11.12.2006 20:09
Никъде не е спомената думата Еволюциа.Грешката е моя - признавам.Творение е точната дума.Еворюция означава Развой и затова имах предвид творението в неговата динамика .
Поздрав
цитирай
6. strianakiev - Какво разбирате под думата творение..
13.12.2006 19:11
Ако е творение...то това би означавало, че някой нещо е направил и място за промяна няма...Ако визирате Твореца, като създадтел на творението..то не би имало нужда от динамика (промяна) еволюция...на промяна подлежи само нещо, което не е довършено...но Твореца неможе да създава несъвършенни неща..Това е единственото нещо, което той не може да направи..и така появи се нова дума, която съвсем ме обърка..."развой"..това вече ми дойде много. Творение-еволюция-развой...динамика на творението...Невероятно...ако една от тези думи е спомената в Светото писание...се предавам...Явно няма полза да чета Библията..след, като тя така динамично промена смисъла си...
цитирай
7. merita - Творение може да се употреби : 1. ...
13.12.2006 23:08
Творение може да се употреби :
1.като действие, като процес на творение
2. Като нещо което е сътворено
Аз го употребих като действие, процес в който Създателя твори.
цитирай
8. strianakiev - Творението..като действие??
14.12.2006 08:22
Не е ли по коректно да приемем творението като резултат от действие...Ако сте искусена от аналогията с човешкото действие..Ви разбирам..то е процес има замисъл, план, начало има и край..това действие се нарича създаване или сътворяване...Забележете, колко е точна тази наша дума ..."създаване" съз даване...действие при което се дава...а не се взима...то е в разрез с природата на човека...само да взима..а думата "сътворено" е също много показателна...става дума вече за съавторство...със Твореца..На практика обаче ние само присъстваме на това, което се твори от Твореца...
цитирай
9. diven - Господ си е свършил работата и сега си клати краката...
24.12.2006 15:36
Хареса ми една мисъл:"Бог е процес!" Какво е мястото ни в него? Създаде ни сме, за да създаваме. Ние сме частица от едно съвършенство, което еволюира чрез нас! Проблемите ни проистичат от невъзможността да осъзнаем, че нещата са двойствени и тази двойственост проистича от необходимостта всичко да бъде във вечно движение-Живот! Ако нещо слиза надолу, друго ще се икачва нагоре. Материята осигурява формата, а духовното, съдържанието. Гена е развитие на тялото, но духът го изпълва с живот!
Нашата дифинираност ни пречи да осъзнаем съвършенството на този процес. ВечноТо се самоусъвършенства чрез нас и затова ни изпълва с любов. Не признавайки неговата първичност, ние сътворяваме една реалност лишена от смисъл. Създаваме илюзорен свят изпълнен с претенции...
Ако съм предизвикал интереса ви, ще намерите повече в http://diven.blog.bg/
цитирай
10. strianakiev - Привет dven!...определено ще погледна в сайта Ви..
24.12.2006 17:59
Но първо с поздравленията. Рождество Христово за мен е най-големия празник за човечеството. С раждането на този Човек - Исус Христос света започва да гледа на себе си по коренно различен начин. Новата ера - новото усещане за себе си човечеството изразява с закона - човека не може да бъде принасян в жертва на Бога или боговете.
Тази забрана е неотменима.
И така Честито Рождество Христово!
цитирай
11. strianakiev - Що се отнася до диалога помежду ни предлагам....
24.12.2006 18:15
За да стане диалог и то смислен бих Ви предложил да приемем известни правила за общуването ни.
1. Да не влагаме лични пристрастия и нападки.
2. Да уважаваме мнението на партньора, колкото и не традиционно да ни изглежда то.
3. Доколкото е възможно да се въздържаме от цитати на други автори.
4. Придържането към личното преживяване е най-сериозния аргумент в диалога и не трябва да се оспорва, а просто да се приеме с уважение.
Ако предложите и други условия, които биха направили диалога ни полезен и смислен за двама ни приема с радост.
цитирай
12. strianakiev - А сега няколко думи по репликата Ви...
24.12.2006 18:43
Вие приемате или по точно харесвате мисълта: "Бог е процес!" По всяка вероятност имате сериозни аргументи в полза на това твърдение и ще ми бъде много интересно да ги прочета.
Какво мисля аз по повод на тази оценка за Бог. Налага се да бъда откровен и да Ви призная, че аз не зная, какво е Бог.
Като привърженик на точните науки (физика, химия, генетика и всички науки които има предмет, който изследват) изразявам мнение, че на изследване в нашия свят подлежи само това, което се осезава от нашите 5 сетива. С нашите сетива ние можем да осезаваме само обекти, които имат материал и форма. Осезаваното на абстрактното и същността на обектите от нашия свят са недостъпни за нашите сетива и поради това не могат да бъдат обект на коректно изследване, а от тук и резултатите от едно евентуално изследване няма да бъдат повтаряеми и няма да имат нищо общо с истината за тях.
Ако приемем, че "Господ е процес" - ще загубим единствената си надежда и опора в този създаден от нас илюзорен свят. Та нали всички науки се позовават на аксиомата, че има една абсолютна истина наречена Бог, Природа или сила, която е ценна с своята неизменност? Вие казвате :Ние сме частица от едно съвършенство...и това в известен смисъл ни дава надежда, но съвсем основателно си задавам въпроса, защо това съвършенство се е разбило на частици вече около 7 - милиарда?
И друго, възможно ли е съвършенството да се променя и ако то се променя с каква цел..?
Ако ние сме частици от това съвършенство защо не се усещаме, като съвършени? При тази създала се картина съвсем основателно си задавам въпроса, какво точно е създал Твореца?
цитирай
13. diven - За мен информацията е за споделяне. ...
28.12.2006 19:42
За мен информацията е за споделяне. Против съм всякаква дефинираност и от там произхождат проблемите ми, защото да изразиш мнение трябва да имаш позиция. А моята позиция е двойствена – аз съм „частица” и „вълна”! Трудно е да допуснем това, но то е факт. В природата го има – светлината! Ще ми се да разберем, че и при нас е възможно едновременно да сме материалисти и идеалисти…
За мен са излишни правилата. Всичко е истина и по силата на този постулат и няма истина е истина! Има една етика – да осъзнаеш ВечноТо (Бог) и да намериш своето място в него, пренебрегвайки своите претенции. Тук е уместно да отговоря, защо не сме съвършени? Защото съвършенството се крие в неговата цялост и начина му на действие към сътворяващите го. А то излъчва към нас любов и светлина. Нашето неумение да го разберем ни прави нещастни. Твореца създава себе си, чрез нас и ние дал правото на избор. Доброто взима за себе си а лошото го връща за доработка от тези които са го създали.
Предлагате правила:
3. Доколкото е възможно да се въздържаме от цитати на други автори.
4.Придържането към личното преживяване е най-сериозния аргумент в диалога и не трябва да се оспорва, а просто да се приеме с уважение…
А малко по надолу вие ги нарушавате
…Като привърженик на точните науки (физика, химия, генетика и всички науки които има предмет, който изследват) изразявам мнение, че на изследване в нашия свят подлежи само това, което се осезава от нашите 5 сетива. С нашите сетива ние можем да осезаваме само обекти, които имат материал и форма. Осезаваното на абстрактното и същността на обектите от нашия свят са недостъпни за нашите сетива и поради това не могат да бъдат обект на коректно изследване, а от тук и резултатите от едно евентуално изследване няма да бъдат повторяеми и няма да имат нищо общо с истината за тях…
…Та нали всички науки се позовават на аксиомата, че има една абсолютна истина наречена Бог.
Разбирате ли, ние имаме много правила, и на пръв поглед са добри. Те ни пазят, но ни и ограничават. Ако прибавя и ваш цитат:
…На практика обаче ние само присъстваме на това, което се твори от Твореца...
се получава и отговор: Той създава себе си чрез нашият стремеж към съвършенство изпълвайки ни с Любов и Светлина.
Моля разберете ме правилно. Не казвам, че не сте прав, а се опитвам да доразвия тезата си, че освен видимо съществува и невидимо и неговите действия са с предимство. Избягвам да използвам думата Бог, защото в нея има много религии. Аз съм за синтез изразен от формулата:
Религия (вяра) + Наука (знание) = Щастие
Честито Рождество Христово! За мен това събитие е един повратен момент в развитието на човека. Една възможност да си поправим грешките и една надежда на невидимото да спасят Земята (своето творение) със цялата и красота и самобитност.
цитирай
14. strianakiev - Религия (вяра) + Наука (знание) = Щастие
29.12.2006 05:56
Би било много добре, ако можехме да сложим знака за равенство между двете понятия религия и вяра.
Но как да стане това? Думата религия е френска и означава "завръщане". А думата "вяра" се тълкува фриволно и всеки влага в нея своето индивидуално усещане, за това, което не можем да осезаем с петте си сетива. За да има връщане е необходимо да се знае къде трябва да е това място където се налага да се върнем и по какъв начин трябва да го реализираме. Ако успеем да направим тази схема реалност в този си живот не можем да не сме щастливи, ако това е целта на нашия живот.
На практика въпреки хилядолетните усилия на цялото човечество в тази посока щастието, което изпитваме, като правило е мимолетно и нетрайно и за това ние бясно търсим нови обекти, които да породят отново и отново усещане за щастие.
Уви трайно и вечно щастие в нашия свят не успяваме да постигнем и може би за това на всеки празник си го пожелаваме без да разбираме, че в нашият така наречен "реален" свят не е възможно.
За да постигнем вечното и неограничено щастие обещано ни от Твореца трябва да променим себе си а не света който ние си мислим, че е реален защото го осезаваме.
И какво в същност да променим в себе си? Не можем да премахнем егоизма си...той е нашата природа. Ако премахнем егото си то ние премахваме основния двигател на промяната. Тогава остава само едно...и то е много просто. Трябва да променим намерението си с което използваме егоизма си. Един богат ученик на Христос го пита: "Учителю, какво да направя още за да стигна по-бързо до царството небесно? И Христос му отговаря: "Раздай богатството си на бедните и тръгни с мен". Това е алегория, която не трябва да се приема буквално. Идеята не е да се откажем от егоизма си а от намерението с което използваме егоизма си. Помислете си, какво е богатството? И то като всичко друго в този илюзорен свят е само усещане за щастие или за това, че не ти липсва нещо, но и то е кратко. Пример: Да речем печелите 1 милион евро и ги слагате в банката. Няма спор една или две седмици Вие сте в еуфория и правите планове не как да ги харчите а как да ги направите два милиона. Ако решите да ги харчите, ще се появят много помощници и ще им видите сметката много бързо. Но ако спечелите 1 милиард, какво ще стане? Имате ли план за подобна цифра? Нямате. И аз нямам. Щастието на човека е усещане за пълнота. Нещастието е усещането за липса на комфорт породено от "липсата на нещо". Когато човек се е загубил в пустинята и не е пил вода няколко дни в главата му има само една мисъл породена от едно единствено желание да пие вода и когато реализира това си желание веднага след първата глътка в главата му вече има друго желание да хапне нещо...и т.н.
цитирай
15. merita - Интересен дебат се оформи. Ще ми се ...
29.12.2006 16:51
Интересен дебат се оформи .Ще ми се да кажа относно вярата.
А вярата е даване твърда увереност в ония неща, за които се надяваме, - убеждения за неща, които не се виждат.
2 Защото поради нея за старовременните добре се свидетелствуваше.
3 С вяра разбираме, че световете са били създадени с Божието слово, тъй щото видимото не стана от видими неща.
4 С вяра Авел принесе Богу жертва по-добра от Каиновата, чрез която за него се засвидетелствува, че е праведен, понеже Бог свидетелствува за даровете му; и чрез тая вяра той и след смъртта си още говори.
5 С вяра Енох бе преселен, за да не види смърт, и не се намираше, защото Бог го пресели; понеже преди неговото преселване беше засвидетелствувано за него, че е бил угоден на Бога.
6 А без вяра не е възможно да се угоди Богу, защото който дохожда при Бога трябва да вярва, че има Бог, и че Той възнаграждава тия, които го търсят.
Аз съм химик и като такава съм наясно с много от законите в природата и не виждам противоречие между тях и това в което вярвам.
цитирай
16. strianakiev - А без вяра не е възможно да се угоди Богу, защото който дохожда при Бога трябва да вярва, че има Бог, и че Той възнаграждава тия, които го търсят.
29.12.2006 21:21
И така ако се спрем на тази много интересна Ваша мисъл излиза, че ние можем да стигнем до съвършенството, до Бога без да станем подобни на него? Или по простичко казано достатъчно е само да вярваме и всичко ще стане автоматично? Но тогава защо го търсим и се стремим към него?
Ако приемем, че Бог е всичко и е господар на творението от къде тогава у него се появява желанието да награждава и да изисква от нас да го търсим? Нима той изпитва липса на нещо? Как да си представим подобна ситуация? Искам да предложа един друг по смислен прочит на написаното от Вас за ....С вяра Авел принесе Богу жертва по-добра от Каиновата, чрез която за него се засвидетелствува, че е праведен, понеже Бог свидетелствува за даровете му; и чрез тая вяра той и след смъртта си още говори.
Не зная дали сте обърнали внимание но в новия завет Исус Христос отрича жертвоприношението и казва буквално това....Не искам жертви милост искам...Освен това буквалното приемане на Стария Завет написан от кабалиста Моисей (визирам петокнижието) не споменава дори и една дума с която да споменава събитие от нашия свят. Това, което се описва в петокнижието е описание на духовния свят и няма нищо общо със историческите събития станали по това време. Давам пример: На много места може би стотици в Стария завет се споменава думата Фараон...но ако си направите труда и потърсите в Стария завет думата пирамида или пирамиди...няма да я намерите. Нима има някаква логика в това , което е записано в СТАРИЯ ЗАВЕТ , че Моисей води юдеите през пустинята 40 години? Ако се приеме буквално това твърдение (както се прави в канонизираното християнство) получава се пълна комедия..едно разстояние, което се изминава за една седмица пеша се преодолява от юдеите 40 години..Не става дума за война между юдеи и египтяни...В тези редове се говори изцяло за борбата на човека с неговия егоизъм..наречен Фараон...Огромна сила която не може човека да преодолее без помощта на Създателя. 40 те години това е времето през което човека е подложен на много изпитания и изцяло е подвластен на егото си. Ражда се съзрява, репродуцира се и през цялото това време не е в състояние да живее за себе си..а изцяло живее в илюзията, че живее за себе си..на практика той следва командите на хората около него...или просто казано няма своя воля...докато след 40 годишнината си...той вече не е толкова подвластен на обкръжението, то го отхвърля, като ненужна вещ и тогава човека си задава въпроса защо беше всичко това, което изживях..кому беше нужно..и.т. Желая Ви приятна вечер.
цитирай
17. merita - Не искам да влизам в излишен спор. ...
29.12.2006 21:48
Не искам да влизам в излишен спор.Приемам достоверноста и на Новия и на Стария завет .
Интерпретацията която правите на петокнижието е нова за мен и честно казано не искам да я коментирам.Само искам да кажа че тя злиза извън рамките на моите тълкувания
цитирай
18. strianakiev - Уважавам Вашето решение...и се присъединявам към него..
29.12.2006 22:19
Ако излагането на моята теза по разглежданата тема е предизвикала у Вас чувството, че спорим, моля да ме извините. Споделих само мои мисли с които в никакъв случай не бих желал да разколебая Вашата вяра в Бога, а по скоро ми се искаше да я затвърдя с по сериозни аргументи, които в никакъв случай не сте длъжна да приемате. Вятата за мен е много интимно преживяване и не подлежи на коментар. За мен вярата е нещо много категорично и осезаемо и няма място за съмнения. Ако има съмнение и колебания то това означава, че няма осезание.
цитирай
19. ani101 - толкова сложно
27.01.2007 17:39
обяснение.
Колко по простичко звучи: "И Бог създаде човека"

Пък и по красиво!
цитирай
20. strianakiev - Да права сте много е сложно...
27.01.2007 19:51
Важно е да е красиво...пък дали е истина това просто няма никакво значение..Ако обаче установим,че Бог е причината за всичко което става на в нашия свят и добро и лошо..тогава дали можем да кажем, че е красиво?
цитирай
21. merita - Библията ни разкрива кой е сега в...
28.01.2007 14:33
Библията ни разкрива кой е сега владетеля на този свят от когото произтичат всички злини.
1 Йоаново 5:19
19. Знаем, че ние сме от Бога; и целият свят лежи в лукавия.

Положението се влошава още повече откакто Сатан е в областа на Земята. Откровение 12:9
9. И свален биде големият змей, оная старовременна змия която се нарича дявол и сатана, който мами цялата вселена; свален биде на земята, свалени бидоха и ангелите му заедно с него.
Нека да не си мислим , че причина за страданията ни и за лошите неща е Бог защото: Яков 1:13-15
13. Никой, който се изкушава, да не казва: Бог ме изкушава, защото Бог се не изкушава от зло, и Той никого не изкушава.

14. А който се изкушава, се завлича и подлъгва от собствената си страст;

15. и тогава страстта зачева и ражда грях, а грехът, като се развие напълно ражда смърт.
Поздрав!



цитирай
22. merita - Библията ни разкрива кой е сега в...
28.01.2007 14:34
Библията ни разкрива кой е сега владетеля на този свят от когото произтичат всички злини.
1 Йоаново 5:19
19. Знаем, че ние сме от Бога; и целият свят лежи в лукавия.

Положението се влошава още повече откакто Сатан е в областа на Земята. Откровение 12:9
9. И свален биде големият змей, оная старовременна змия която се нарича дявол и сатана, който мами цялата вселена; свален биде на земята, свалени бидоха и ангелите му заедно с него.
Нека да не си мислим , че причина за страданията ни и за лошите неща е Бог защото: Яков 1:13-15
13. Никой, който се изкушава, да не казва: Бог ме изкушава, защото Бог се не изкушава от зло, и Той никого не изкушава.

14. А който се изкушава, се завлича и подлъгва от собствената си страст;

15. и тогава страстта зачева и ражда грях, а грехът, като се развие напълно ражда смърт.
Поздрав!



цитирай
23. diven - "И Бог създаде човека, по свой образ и подобие"
29.01.2007 21:10
"И Бог създаде човека, по свой образ и подобие"
Проблема е да осъзнаем за какво ни е създал и да си вършим работата. Красотата и щастието, за мен са нещото което ме ориентира, че си върша добре работата за която съм създаден. Откриваме ли ги, ние създаваме Живот и Бог ще ни закриля.
…Знаем, че ние сме от Бога; и целият свят лежи в лукавия.Положението се влошава още повече откакто Сатан е в областа на Земята. Откровение 12:9-9…
Но в този цитат не откривам красота, а камо ли нотка на щастие. Но е истина! Затова предлагам проста версия. Всичко това, сивата ни реалност в която сме принудени да се проявяваме е само път към съвършенството на Бога! И затова не се кося, а търся оптимистични заключения (осъзнавания) за смисъла на Живота ни. Опростил съм възгледите си и съм ги изразил в книгата „ВечноТо” , може да я намерите в http://www.spiralata.net/booklist.php?fieldFrom0=100&LangID=0&Letter=*
Ако се запознаете с изказаната хипотеза, ще разберете цитата, като нещо естествено и необходимо. За да може да се прояви същността на Бога му трябва материя. За да види съвършенството си, му трябва пак материя.
Библията е велика, но има много аналогии, който изискват едно по-глобално виждане. Имам в предвид, че тя не е само да вярваш. Тя е и начин да разберем, да осъзнаем, съвършенството на Бога заложено в нас, за да можем да се извисим над сивото си ежедневие.
Бъдете щастливи!
цитирай
24. strianakiev - "И Бог създаде човека, по свой образ и подобие"
30.01.2007 04:20
Проблема е да осъзнаем за какво ни е създал...
Не би ли било по правилно да си зададем въпроса така: "Каква е причината да ни създаде, а не за какво?"
Казвате да си вършим работата, което ме кара да си мисля, че ние знаем какво трябва да правим още с раждането си и най-важното "виждаме" крайната" цел, която трябва да постигнем с работата си?
Дори да е така, кой е критерия за това как аз се справям с работатат си след, като Бог ни закриля? Та Бог е господар на всичко включително и на Сатан и той не е проблем за мен - аз съм под закрилата на Твореца. Интересно ми е Вашето твърдение, че Вие знаете смисъла на живота (да си вършим работата) и въпреки това продължавате да търсите..И затова не се кося, а търся оптимистични заключения (осъзнавания) за смисъла на Живота ни. Казвате, че Библията е велика, но дори да е така, с какво тя помага на хората които даже не са я отваряли..или тя е четиво само за избрани?
Вие строите хипотези и се надявате, че те са средството да се извисим над сивото ежедневие, но нима това е достатъчно, дори когато те не кореспондират с представите ни изградени в света в който сме потопени?
цитирай
25. diven - Промени себе си, за да промениш света!
21.04.2007 23:13
Прочитайки коментарите се появи една мисъл:
Вярата е знание за завръщането ни. Ние знаем всичко, но ни е трудно да си го припомним. ВечноТо ни е създало за да се прояви чрез нас. За да се прояви значи, че това което правим му е известно и то се интересува само от начина на изживяване и му е пределно ясно, че има много варианти. Точно това го и доосъвършенства - нашата интерпретация, нашият избор, нашето изживяване... За това аз свежзам нещата до усещане за щастие, като критерии за правилност.
Иначе става много сложно и объркващо. Реалността ни показва именно резултата от това усложнено възприемане на нещата. Има един проблем. Двоиственият модел на ВечноТо (единство и проява на противоположностите) все още няма традиции и неговото възприемане е трудно, а валидният вариант (единство и борба на противоположностите) макар и водещ до страдание е все още в силата си.
Щастието е нещо като заплата. За добре свършена работа, получаваш усещане за щастие.
Струва ми се, че Бог не се вживява като господар, защото осъзнава, че ще се лиши от многообразното изживяване. Това е присъщо за човешкото его - една възможност да изживее собствената си ограниченост.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: strianakiev
Категория: Технологии
Прочетен: 804032
Постинги: 388
Коментари: 403
Гласове: 6730
Календар
«  Май, 2018  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031